Telefonisch adviesgesprek

Een telefonisch adviesgesprek is bedoeld om eenvoudige vragen over (probleem)gedrag voor te leggen. Een aantal voorbeeldvragen waarvoor een telefonisch adviesgesprek geschikt is:

  • Hoe kan ik het beste een nieuwe kat of hond introduceren?
  • Help, mijn kat vernielt de meubels! Wat kan ik doen?
  • Hoe kan ik mijn kat het beste voorbereiden op een verhuizing?
  • Mijn kat steelt eten! Wat nu?
  • Mijn kat zit ’s nachts te miauwen voor de slaapkamerdeur. Hoe zorg ik dat dit stopt?

Als je kat meerdere ongewenste gedragingen toont, of complex probleemgedrag zoals angst, agressie of sproeien, dan is een telefonisch adviesgesprek niet geschikt. In dat geval kun je beter een afspraak maken voor gedragstherapie.

Werkwijze en kosten

Na het maken van een afspraak word je gevraagd een aantal vragen te beantwoorden en eventueel alvast enkele observaties te doen. Tijdens het telefonisch adviesgesprek zullen nog meer aanvullende vragen worden gesteld en krijg je direct telefonisch advies over wat je kunt doen. Een telefonisch adviesgesprek duurt ongeveer 30-45 minuten. De kosten voor een telefonisch adviesgesprek bedragen €45,00 (incl. BTW).